מתי כדאי להחליף את הספה ומתי לחדש רק את הריפוד שלה ?

הספות בבתים שלנו מושכות אליהן תשומת לב רבה. סיבה אחת היא המיקום שלהן בלב הסלון, שכן המרכז הוא תמיד במקום שבו מוצבת מערכת הישיבה, סיבה שנייה היא שאנחנו נוהגים לרבוץ עליהן לעתים קרובות ולפרקי זמן ממושכים, וגם הממדים שלהן תורמים לבולטות והשפעה הניכרת על מראה הבית כולו. השימוש האינטנסיבי יחסית מוביל גם לבלאי מסוים ולפעמים להיווצרות כתמים – מה שמעלה את השאלה מתי מגיע הזמן להחליף ספה ומתי אפשר להסתפק בחידוש הריפוד.

חשיבות הקיימות

קיימות – ובאנגלית Sustainability – הוא מונח שנעשה בו שימוש נרחב בשנים האחרונות, עם העלייה במודעות לחשיבות נושא זה. הכוונה היא כמובן לשימור היכולת שלנו ליהנות מחיים נוחים ונעימים על פני כדור הארץ גם בעתיד, ולהבטחת העתיד גם של ילדינו וילדיהם כאן. שלושת העקרונות הבסיסיים של הקיימות הם Reduce, Reuse ו-Recycle, כלומר הפחתת הצריכה, מחזור ושימוש מחדש – ואם בוחנים את השאלה להחליף את הספה או לחדש את הריפוד דרך שלושת ה-R-ים, התשובה ברורה: החלפת הריפוד מאפשרת לנו להמשיך להשתמש בפריט שעדיין יכול להניב לנו תועלת, ושכבר הושקעו בו משאבים שונים (ובפרט חומרי הגלם והאנרגיה שנדרשת כדי לייצר ספה ולשנע אותה אלינו).

יחד עם זאת כדאי לזכור שאפשר גם להחליף ספה ועדיין להתנהל באופן אחראי על בסיס עקרונות הקיימות – אם במקום לזרוק את הספה הישנה כשהיא עדיין תקינה נמכור אותה או אפילו נמסור אותה למי שיכול להפיק ממנה תועלת.

השיקול הכלכלי

גם בהיבט הכלכלי ההחלטה הנכונה יותר היא להחליף ריפוד ולא את כל הספה. במציאות שבה ניתן למצוא בדי ריפוד חדשים ואיכותיים במחירים נמוכים למדי, חבל לא לנצל את האופציה הזו, מה גם שהאלטרנטיבה, קניית ספות חדשות, תהיה תמיד יקרה יותר.

מצד שני, אי אפשר להתעלם מהעובדה שהחלטות נכונות מתקבלות לא רק לפי מחיר אלא על סמך יחס העלות תועלת של כל חלופה. אמנם חידוש הריפוד מניב תועלת בלתי מבוטלת, אבל ספה חדשה מובילה לשיפור גדול הרבה יותר באיכות החיים.

עוד כדאי לקחת בחשבון שהטכנולוגיות והחומרים שמשמשים לייצור רהיטים מכל הסוגים הולכים ומשתכללים כל הזמן, כך שספה חדשה תהיה מן הסתם איכותית יותר, מפנקת יותר, קלה יותר לניקוי ותחזוקה ובאופן כללי עמידה יותר – כך שלטווח הארוך אופציית הקנייה עשויה לספק יחס עלות תועלת משתלם מאוד.

איזו אופציה מבטיחה מראה מנצח ?

מבחינת העיצוב, גם קניית בדי ריפוד חדשים וגם רכישת ספה חדשה מאפשרות לכם להגיע למראה הרצוי מבחינתכם בלי שום פשרות, וזאת בזכות השפע העצום של האפשרויות שיש כיום, בשני התחומים.
אם בחרתם באופציה של ריפוד מחודש, חשוב להתאים את אופי הבד לאופי הספה, וכשקונים ספות חדשות רצוי כמובן לוודא שהן יוצרות הרמוניה מושלמת עם שאר המרכיבים בסלון מעור.

איך לבחור נכון ספה חדשה ?

אם בחרתם באופציה של ספה חדשה, כדאי מן הסתם להקדיש מחשבה ותשומת לב גם לבחירה של הספה הספציפית.

ראשית, מומלץ להעדיף ספות בד על פני ספות עור, גם מפני שהן מתאימות יותר לאקלים הישראלי, גם בזכות התחזוקה הקלה יותר שלהן וגם בגלל שאם בעתיד תרצו לחדש אותן עם ריפודים אחרים תוכלו לעשות זאת בלי קושי.
המלצה נוספת היא לייחס משקל משמעותי לסעיף הנוחות, ובפרט אם אתם נוהגים להתרווח על הספה זמן רב יחסית.

עוד כדאי לדעת שבימינו המבנה המסורתי של הסלון, כלומר ה-1+2+3, הוא רק אופציה אחת מתוך רבות, ואם כבר מחדשים את הסלון ומחליפים ספות, תוכלו לשקול עוד אפשרויות בהתאם למבנה החלל ולהעדפות שלכם.

מאמרים נוספים שתאהבו

מזנונים מודרניים
5/5

רגב רהיטים

אנו אנשים שאוהבים את הבתים שלנו ומאמינים שכל אחד צריך הבית שלך, מקום המפלט מטרדות החיים המודרניים, אנו ברגב מאמינים בשילוב מנצח כל פונקציונאליות, איכות ונוחות.

אולמות תצוגה של 1500 מ”ר בהם תוכל להתרשם ממגוון רהיטים בסגנונות שונים, עיצובים מובילים,בתחום עיצוב הבית.

יש לכם שאלה?

למבצעים עקבו אחרינו בפייסבוק

[leadercf7 campid="3350"]
התחל שיחה
1
היי.. אפשר לעזור?
Scan the code
היי,
רוצה לקבל מידע נוסף אודות המוצר? נשמח לסייע
דילוג לתוכן